Stan inwestycji:

  • Zrealizowana
  • W trakcie
  • W planach

Remont drogi powiatowej nr 1600P na odc. Pawłowo Żońskie – Rybowo

  • Rok inwestycji: 2024

  • Miejsce inwestycji: Pawłowo Żońskie – Rybowo

  • Łączna kwota inwestycji: 1 264 334,23 zł

Opis inwestycji

Celem zadania było wykonanie remontu drogi powiatowej obejmującej wykonanie warstw bitumicznych oraz lokalną naprawę uszkodzonej nawierzchni. Odcinek, który objęty był remontem, ma długość 990 m, szerokość jezdni 5,0 m z poszerzeniem na łukach poziomych, oraz obustronne pobocza utwardzone. Ułożenie nowych warstw bitumicznych oraz wymiana uszkodzonych krawędzi drogi, spowodowały poprawę profilu poprzecznego oraz spadków poprzecznych, co wpłynęło na usprawnienie odprowadzania wód deszczowych z korony jezdni. W celu uniknięcia spękań odbitych od istniejącej nawierzchni bitumicznej, zaprojektowano na całym odcinku siatkę antyspękaniową. Geometria drogi oraz jej cechy techniczne pozostały bez zmian.

To kolejna zadanie, które było realizowane z wykorzystaniem środków zewnętrznych. W styczniu 2024 roku została podpisana umowa z Wojewodą Wielkopolskim, na dofinansowanie zadania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Zgodnie z zapisami umowy i aneksu Powiat Wągrowiecki otrzymał dofinansowanie w kwocie 865.007,96 zł, co stanowiło 70% wartości kwalifikowalnej zadania w zakresie wykonania robót. Wkład własny Powiatu stanowiła kwota 370.717,70 zł. (30 procent wartości kwalifikowalnej). Całkowita wartość kosztów kwalifikowalnych zadania wyniosła 1.235.725,66 zł, a całkowita wartość zadania 1.264.334,23 zł.

Szczegóły inwestycji

Zadaniem inwestycyjnym jest wykonanie remontu drogi powiatowej obejmującej wykonanie warstw bitumicznych oraz lokalną naprawę uszkodzonej nawierzchni. Odcinek objęty remontem ma długość 990 m, szerokość jezdni 5,0 m z poszerzeniem na łukach poziomych oraz obustronne pobocza utwardzone. Ułożenie nowych warstw bitumicznych oraz wymiana uszkodzonych krawędzi drogi, spowodują poprawę profilu poprzecznego oraz spadków poprzecznych, co wpłynie na usprawnienie odprowadzania wód deszczowych z korony jezdni. W celu uniknięcia spękań odbitych od istniejącej nawierzchni bitumicznej, zaprojektowano na całym odcinku siatkę antyspękaniową. Geometria drogi oraz jej cechy techniczne pozostają bez zmian.